1/07/2015

AUSTRALIA

Heippa!
Mulla on nyt viime aikoina joka postaukseen tullut kysymyksiä ja mietteitä, että mistä ihmeen Australian matkasta mä koko ajan horisen, haha. Ajattelinkin sitten suoraan tehdä kokonaisen postauksen aiheesta, jossa yritän parhaani mukaan vastata teiltä tulleisiin kysymyksiin. Palan painikkeeksi mukaan laitan vähän tällaista pieni muotoista Australia inspo postausta, eli kaikkia ihania kuvia Australiasta joita olen löytänyt weitistiä! 

Collagea1

Minne olen lähdössä ja kenen kanssa?
Eli kyseessähän on koulun kautta tapahtuva vaihto ja kohteena on Melbourne, Australiassa. Melbournessa majoitun perheessä, jonka kanssa olen ollut jo paljonkin yhteydessä :-) Käyn siis siellä ihan koulua, eli kyseessä ei ole mikään ihan hömppä lomamatka. Mun kanssa samaan aikaan, samaan kaupunkiin ja kouluun lähtee yhdeksän muuta meidän koulun oppilasta, joihin mahtuu muutama jo ennestään tuttu kaveri.

Millon lähden ja kauanko olen siellä?
Australiaan lähtö häämmöttää ja alle kahden viikon päästä, perhosia lentelee suuri parvi mahassa ja pakkaukset ovat jo käynnissä! Matka kestää suunnilleen kolme kuukautta ja vastaavasti mun host sisko tulee meille kolmeksi kuukaudeksi, vähän sen jälkeen kun olen itse palannut Australiasta!

Collagea2

Millainen fiilis mulla on tällä hetkellä matkasta, ja mitä odotan eniten?
Ihan vielä en ole täysin tajunnutkaan koko matkaa ja kuinka lähellä lähtöpäivä jo onkaan, mutta eiköhän totuus ala kohta jo valjeta. Edellisen vuoden vaihdossa olleilta olen kuullut, (muun muassa eilen illalla illanvietossa) kaikkea mukavaa ja ei niin mukavaa vaihdosta, mutta enimmäkseen sitä ensimmäisenä mainittua. Luottavaisin mielin lähden matkaan ja innokkaasti kokemaan uusia asioita! Lähinnä odotan matkalta uusia ystäviä, hienoja kokemuksia, aurinkoa, lämpöä, surffausta ja tietenkin  kielen ja toisenlaisen kulttuurin opettelemista.

Collagea3

Mitä tykkäsitte tästä postauksesta? Onko teillä postaus- tai videotoiveita?

12 kommenttia :

  1. Moikka, oon lukenu sun blogia jo jonkun aikaa ja nyt oli pakko kommentoida! Oon ite nimittäin Melbournen lähellä vaihdossa vuoden! Onko sulla kikkiä tai voinko laittaa ig/fb enemmän viestiä?

    Terkuin Sara, http://saratakesphotos.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka Sara, jos pyydät mua vaikka kaveriksi FB:ssä niin jutellaan siellä enemmän?

      Poista
  2. oot kolme kuukautta siellä ni vaikuttaako sun lukion käymiseen? saatko yolakin puol vuotta myöhemmin eli syksyllä ton vaihdon takia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis vaihto ei pakosti vaikuta lukion pituuteen, eli voin ihan hyvin päästä ylioppilaaksi samaan aikaan, kuin kaikki muutkin :-)

      Poista
  3. Kuulostaa mahtavalta, pidä hauskaa! ♡

    VastaaPoista
  4. Kuulostaa tosi hyvälle toi vaihto ja se tulee varmasti olemaan hyvä kokemus! Ja sen tuut varmasti muistamaan aina. Joskus ois kyllä kiva päässä käymään Australiassa :-)

    http://anne-marii.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Ois kiva jos tekisit vaikka mydayn tai jotain muuta videoo Australiasta! :)

    VastaaPoista
  6. Voin vaan sanoa että oon kuullut niiiiiiin paljon hyvää melbournesta, kaikki sanovat kuinka ihana kaupunki se on!! Itte oon nyt 6 kuukautta asustanut tällä puolella maailmaa, huhtikuun lopussa olis tarkotus palata takasin suomeen, ja tää aika on mennyt niin hirvittävän nopeasti :( ja ite asustan siis Adelaidessa, toivoisin pääseväni melbourneen tän vuoden aikana, mutta en tiiä onko se mahollista kun hostperheessä kuitenkin kaikki työskentelevät ja matkustaminen täällä ei oo mitään halpaa :/

    VastaaPoista
  7. Päivitäthän blogia/tubee siellä?

    VastaaPoista
  8. Maksaako tommonen 3kk "vaihto" sitten kuinka paljon ku se vuoden vaihtohan on ihan kauheen kallista!:-/ osaatko sanoa? :-)

    VastaaPoista

Muistakaa että ruudun toisellakin puolen on vain ihminen, ja ennenkuin haukut mieti oletko itse täydellinen, kiitos!